ارزکت، (ارزکت، معتبرترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال)

تعداد ارزهای دیجیتال: 13,536
معاملات 24 ساعت: 120.15 میلیارد دلار
تعداد صرافی: 1031

حجم بازار : 2,796.13 میلیارد دلار %2.62

سهم بازار :

BTC: 49.835%

ETH: 15.346%

USDT: 3.737%

نرخ تتر : 61869 تومان

قیمت لحظه ای و خرید BNB

-11.0%

$232.51

14,385,161 تومان

محاسبه با نرخ تتر: 61,869 تومان


معاملات روزانه 614,306,765
حجم بازار 37,920,274,216
سکه در گردش 163,276,975 BNB
عرضه کل 163,276,975 BNB
BNB
exchange icon
usdt
exchange icon
تومان

درباره BNB

ارز بایننس کوین (BNB) که در سال 2017 توسط صرافی بایننس در بازار کریپتو معرفی شد، یک ارز دیجیتال بر پایه بلاکچین بایننس است. صرافی بایننس با هدف جذب سرمایه فعالان بازار ارزهای دیجیتال، توکن بایننس را ایجاد کرد. ارز بایننس کوین امروزه با قرارگرفتن در رتبه چهار، یکی از باارزش‌ترین ارزهای دنیای دیجیتال است. برای آشنایی بیشتر با این ارز دیجیتال، مزایای ارز بایننس (BNB)، توکن سوزی در بایننس کوین و کیف پول پشتیبانی کننده از این رمز ارز با ما در ارزکت همراه باشید.

صرافی بایننس

صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌‌های حال حاضر دنیا در حوزه ارزهای دیجیتال است. این صرافی که در ابتدا بر روی آلت کوین‌ها فعالیت‌‌ می‌کرد، به مرور تصمیم گرفت که خود تحت بلاک چین اتریوم، دست به ساخت یک توکن به نام بایننس کوین بزند و آن را برای کاربران خود ارائه دهد.  این صرافی توسط فردی به نام چانگ پنگ ژائو (CZ) در چین تاسیس شد. اما به دلیل قوانین کشور چین و وضع محدودیت‌‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، شرکت خود را از چین خارج و به کشور مالت انتقال داد. در سال 2019 صرافی بایننس تصمیم گرفت تا بلاک چین بایننس با عنوان شبکه بایننس چین را راه اندازی کند و توکن‌‌های بایننس (BNB) را به آن منتقل کند.

ارز بایننس کوین (BNB) چیست؟

بایننس کوین در ابتدا به صورت توکن از نوع ERC-20 بر روی شبکه بلاک چین اتریوم فعالیت‌‌ می‌کرد. بعد از اینکه صرافی بایننس بلاک چین بایننس را تاسیس کرد، توکن‌‌های بایننس را به آن انتقال داد و رمز ارز بایننس کوین به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب در بین کاربران معرفی شد.  این ارز در بازارهای معاملاتی با نماد BNB شناخته‌‌ می‌شود. ارز بیت کوین تنها 21 میلیون واحد موجودی دارد در حالی که تعداد ارز بایننس کوین 200 میلیون است. در ابتدا و عرضه اولیه این سکه (ICO)، 100 میلیون توکن به مشتریان و از بین 100 میلیون توکن باقی مانده 20 میلیون به سرمایه گذاران اولیه و 80 میلیون توکن به تیم موسس ارز بایننس کوین تعلق گرفت. 

از این 100 میلیون توکن بایننس (BNB) که صرافی بایننس به صورت عمومی به فروش گذاشت، مبلغ 15 میلیون دلار جمع آوری کرد. از این مبلغ حدود 35 درصد را برای ارتقای پلتفرم بایننس و صرافی، 50 درصد برای بازاریابی و برندینگ و 15 درصد باقی مانده را برای مواقع پیش بینی نشده و ضروری ذخیره کرد.

ارز بایننس کوین (BNB) چیست

توکن سوزی در ارز بایننس کوین

صرافی بایننس با انجام توکن سوزی ارز بایننس کوین هر 3 ماه یکبار، باعث‌‌ می‌شود تا تعداد توکن‌‌های بایننس کاهش یابد و قیمت این ارز دیجیتال رشد داشته باشد. اینکه هر سه ماه یکبار چه تعداد توکن ارز بایننس سوخته‌‌ می‌شود، به حجم ترید در هر فصل بستگی دارد. در وایت پیپر این ارز دیجیتال آمده است که شرکت بایننس، در هر فصل 20 درصد از مقدار سود خود را صرف بازخرید ارز بایننس (BNB)‌‌ می‌کند. یعنی توکن‌ها را‌‌ می‌خرد و آن‌ها را‌‌ می‌سوزاند. این توکن سوزی تا زمانی ادامه پیدا‌‌ می‌کند که 100 میلیون کوین باقی بماند. یعنی از کل موجودی ارز بایننس کوین، نیمی از آن سوزانده‌‌ می‌شود.

کاربردها و مزایای ارز دیجیتال بایننس

با استفاده از ارز بایننس کوین‌‌ می‌توانید خدمات متعددی را انجام دهید. بررسی‌ها نشان داده است که طی سال‌‌های اخیر، میلیون‌ها ارز دیجیتال بایننس کوین صرف پرداخت هزینه‌‌های مسافرت، خرید انواع کالاها، دریافت وام، پرداخت پاداش و سایر انواع معاملات شده است. همچنین با استفاده از این رمز ارز‌‌ می‌توانید کارمزد معاملات ارزی خود را در صرافی بایننس با هزینه کمتر و تخفیف بپردازید. برای پرداخت کارمزد در صرافی بایننس کاربران دو راه پیش روی خود دارند. اول اینکه از حجم معاملات در حال ترید خود مبلغ کارمزد را بپردازند، که اگر در حال خرید و فروش ارزهای با ارزش باشند، کارمزد بیشتری باید بدهند.

 حالت دوم این است که کارمزد معاملات خود را با ارز بایننس کوین بپردازند. در این حالت صرافی بایننس به دلیل اینکه خود مالک و پشتیبان این رمز ارز است، تخفیف‌‌های بیشتری را برای استفاده کنندگان از ارز بایننس قائل‌‌ می‌شود. به اکثر کسانی که حجم معاملات بالایی دارند پیشنهاد‌‌ می‌کنیم از این ارز برای پرداخت کارمزد در صرافی بایننس استفاده کنند. همچنین اگر نیاز به گرفتن وام داشته باشید،‌‌ می‌توانید از ارز بایننس کوین (BNB) به عنوان وثیقه استفاده کنید. امروزه بیشتر کشورها ارزهای دیجیتال را به رسمیت‌‌ می‌شناسند. چون ارز دیجیتال بایننس با توکن سوزی ارزش خود را حفظ‌‌ می‌کند،‌‌ می‌تواند جایگزین مناسبی برای وثیقه وام برای بانک‌ها و موسسات مالی باشد.

کیف پول‌‌های بایننس کوین

اگر در بازار کرپیتو فعال باشید و به آن آشنایی داشته باشید،‌‌ می‌دانید که برای ذخیره رمز ارزهای خود نیاز به کیف پول دیجیتال دارید. شما‌‌ می‌توانید با توجه به مزایا و معایب هر ولت دیجیتال، آن را انتخاب کنید و برای نگهداری رمز ارزهای خود از آن استفاده کنید.

می دانید که کیف پول‌‌های سخت افزاری امنیت بیشتری دارند و چنانچه میزان خرید و یا ذخیره ارز دیجیتال شما بالا است، به شما توصیه‌‌ می‌کنیم از ولت سخت افزاری استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که اگر قصد خرید ارز بایننس کوین (BNB) را دارید، کیف پول انتخابی شما از این رمز ارز پشتیبانی کند. در ادامه به معرفی چند کیف پول که از بایننس کوین پشتیبانی‌‌ می‌کنند،‌‌ می‌پردازیم:

  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger Nano S wallet)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor wallet)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic Wallet)
  • ولت کوینومی (Coinomi Wallet)

خرید و فروش ارز بایننس کوین

خرید و فروش ارز بایننس کوین 

برای خرید و فروش ارز دیجیتال بایننس کوین شما دو راه دارید. اگر دارایی شما به صورت ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین‌ها است،‌‌ می‌توانید از صرافی‌‌های مختلف به صورتی که از هر دو رمز ارز اولیه و ارز بایننس کوین پشتیبانی‌‌ می‌کند، خرید کنید.  در این حالت شما از صرافی‌‌های معتبری چون بایننس‌‌ می‌توانید نسبت به خرید یا فروش ارز دیجیتالی بایننس اقدام کنید. بیشتر معاملات ارز به ارز بین ارز بایننس کوین و تتر با 809 میلیون دلار معامله بوده است. 

روش بعدی برای خرید یا فروش این ارز به این صورت است که به صرافی‌‌های معتبر مراجعه کنیم و مبلغ ریالی یا دلاری معادل ارزش ارز بایینس کوین را پرداخت کنیم. تا چند وقت پیش بدون داشتن ارزهای دیجیتال‌‌ نمی‌توانستیم این ارز را بخریم. باید به طور واسط از صرافی‌ها سایر رمز ارزها را خریداری‌‌ می‌کردیم و سپس آن را تبدیل به بایننس کوین‌‌ می‌کردیم. امروزه این امکان ایجاد شده است که به طور مستقیم برای خرید این رمز ارز با کارت‌‌های اعتباری اقدام کرد. شما‌‌ می‌توانید با مراجعه به ارزکت و یا سایر صرافی‌‌های ایرانی، برای خرید ارز بایننس کوین با پرداخت مبلغ ریالی اقدام کنید.

کلام پایانی

این رمز ارز دیجیتالی امروزه به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال با ارزش در بازار معاملاتی شناخته شده است. آینده این رمز ارز طبق بررسی روال‌‌های گذشته، روشن است. چنانچه قصد دارید به منظور سرمایه گذاری در بازار دیجیتال فعالیت داشته باشید، خرید و نگهداری (هولد) ارز بایننس کوین را به شما پیشنهاد‌‌ می‌کنیم.

سوالات متداول شما عزیزان

ارز بایننس چیست؟!

ارز بایننس کوین (BNB) که در سال 2017 توسط صرافی بایننس در بازار کریپتو معرفی شد، یک ارز دیجیتال بر پایه بلاکچین بایننس است. صرافی بایننس با هدف جذب سرمایه فعالان بازار ارزهای دیجیتال، توکن بایننس را ایجاد کرد. ارز بایننس کوین امروزه با قرارگرفتن در رتبه چهار، یکی از باارزش‌ترین ارزهای دنیای دیجیتال است.

چه کیف پول هایی از بایننس پشتیبانی میکنند؟!

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger Nano S wallet) کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor wallet) کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic Wallet) ولت کوینومی (Coinomi Wallet)

روزانه

هفتگی

ماهانه

جزئیات BNB

قیمت BNB

$233

حجم کل بازار

37,920,274,216

حجم معاملات روزانه

$-4,685,404,597.03

پایین ترین/بالاترین قیمت ۲۴ ساعت اخیر

$264

$227

رتبه در بازار

#5

اوج قیمت دلاری

$686

تغییرات از اوج تاکنون

-66 %

به تومان

42,461,313 تومان

نرخ دلار

61,869 تومان

تاریخ اوج قیمت

2021-05-10 1400-02-20 2 سال پیش

تغییرات 24 ساعته

-11.0 %

تغییرات 7 روزه

-18.76913 %

تغییرات 14 روزه

-20.5834 %

تغییرات 30 روزه

-14.5987 %

تغییرات 60 روزه

-15.70243 %

تغییرات شش ماهه

-27.8345 %

تغییرات یک ساله

-55.87577 %

تاریخ پیدایش

2017-07-08

الگوریتم هش

زمان ساخت بلاک

0min

ارز در دسترس/کل

163276974.63 / 163276974.63