ارزکت، (ارزکت، معتبرترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال)

تعداد ارزهای دیجیتال: 13,978
معاملات 24 ساعت: 132.13 میلیارد دلار
تعداد صرافی: 1057

حجم بازار : 2,455.94 میلیارد دلار %1.98

سهم بازار :

BTC: 51.655%

ETH: 15.055%

USDT: 4.448%

نرخ تتر : 66432 تومان

قیمت لحظه ای و خرید Avalanche

-11.0%

$11.80

783,898 تومان

محاسبه با نرخ تتر: 66,432 تومان


معاملات روزانه 180,757,464
حجم بازار 3,674,997,135
سکه در گردش 311,074,310 AVAX
عرضه کل 416,480,292 AVAX
simple chart Avalanche (AVAX)
AVAX
exchange icon
usdt
exchange icon
تومان

درباره Avalanche

آوالانچ پلتفرمی است که تلاش می‌کند تا مقیاس‌پذیری را بدون به خطر انداختن سرعت یا عدم تمرکز بهبود بخشد. سه بلاک چین پلتفرم اصلی آن را تشکیل می‌دهند:

  • زنجیره تبادل (X-Chain)
  • زنجیره قرارداد (C-Chain)
  • زنجیره پلتفرم (P-Chain)

X-Chain برای ایجاد و تجارت دارایی استفاده می‌شود. C-Chain برای ایجاد قراردادهای هوشمند است. P-Chain برای هماهنگی اعتبارسنجی و زیر شبکه‌ها است. در ادامه این مقاله از ارزکت به بررسی کامل آوالانچ خواهیم پرداخت.

معرفی آوالانچ

معرفی آوالانچ

همان‌طور که فناوری بلاک چین توسعه می‌یابد، راه‌حل‌های جدیدی برای مشکلات قدیمی مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و قابلیت استفاده ارائه می‌دهد. آوالانچ با استفاده از سه بلاک چین مجزا در پلتفرم اصلی خود رویکردی منحصربه‌فرد را در پیش‌گرفته است. Avalanche با استفاده از توکن بومی خود AVAX و مکانیسم‌های اجماع متعدد، ادعا می‌کند که «سریع‌ترین پلت‌فرم قراردادهای هوشمند در صنعت بلاک چین» است. در این مقاله در رابطه با این فن‌آوری و جنبه‌های مختلف آن به گفتگو می‌پردازیم.

تاریخچه مختصر از آوالانچ

Avalanche در سپتامبر 2020 توسط آوا لبز، تیمی مستقر در نیویورک راه‌اندازی شد. آوا لبز نزدیک به 300 میلیون دلار (دلار ایالات‌متحده) بودجه جمع‌آوری کرده است و بنیاد Avalanche فروش توکن های خصوصی و عمومی را در مجموع 48 میلیون دلار انجام داده است. تیم مؤسس سه نفره آن متشکل از کوین سکنیچی، ماوفان یین و امین گون سیرر است.

آوالانچ چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

سه مشکل اصلی وجود دارد که آوالانچ تلاش می‌کند تا آن را حل کند: مقیاس‌پذیری، هزینه تراکنش و قابلیت همکاری.

مقیاس‌پذیری در مقابل عدم تمرکز

بلاک چین ها به‌طور سنتی برای ایجاد تعادل در مقیاس‌پذیری و عدم تمرکز تلاش می‌کنند. یک شبکه با افزایش فعالیت می‌تواند به‌سرعت مسدود شود. در این رابطه بیت کوین (BTC) مثال خوبی است، زیرا پردازش تراکنش‌ها در دوره‌های شلوغی شبکه گاهی ساعت‌ها یا حتی روزها طول می‌کشد.

یکی از راه‌های مبارزه با این امر متمرکز کردن شبکه است که به افراد کمتری اختیارات بیشتری برای اعتبارسنجی فعالیت شبکه می‌دهد و سرعت بیشتری را باز می‌کند. بااین‌حال، تمرکززدایی برای امنیت بلاک چین بسیار مهم است. بلاک چین های جدید سعی می‌کنند این مشکل را با پیشرفت‌های تکنولوژی حل کنند و Avalanche یک رویکرد منحصربه‌فرد ایجاد کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هزینه‌های بالا

یکی دیگر از مشکلات رایج در مورد بلاک چین های بزرگ‌تر مانند اتریوم، هزینه‌های گاز آن‌هاست که با ترافیک بالا می‌تواند افزایش یابد. این در نهایت باعث دلسردی کاربران از این بلاک‌چین‌ها می‌شود. به‌عنوان‌مثال، محبوبیت اتریوم و عدم وجود جایگزین‌های قدیمی منجر به ترافیک و هزینه‌های بالا شده است. در برخی نقاط جهان، هزینه یک تراکنش ساده بیش از 10 دلار هزینه دارد و تعاملات پیچیده قرارداد هوشمند می‌تواند بیش از 100 دلار باشد.

قابلیت همکاری

پروژه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف نیازهای خاص خود را در مورد بلاک چین دارند. پیش‌ازاین، پروژه‌ها باید با اتریوم، بلاک چین فردی دیگر که متناسب با نیازهای آن‌ها نیست، یا یک بلاک چین خصوصی کار کنند. یافتن تعادل بین سفارشی‌سازی و همکاری بین چندین بلاک چین چالش‌برانگیز بوده است. Avalanche راه‌حل خود را با Subnets ارائه می‌دهد که این بلاک چین های مخصوص برنامه‌های سفارشی هستند که امنیت، سرعت و سازگاری شبکه اصلی را به اشتراک می‌گذارند.

آوالانچ چگونه کار می‌کند؟

آوالانچ چگونه کار می‌کند؟

Avalanche از ترکیبی از روش‌ها استفاده می‌کند که آن را منحصربه‌فرد می‌کند و در واقع از سه بلاک چین اصلی با قابلیت همکاری تشکیل‌شده است: X-Chain، C-Chain و P-Chain.

  1. زنجیره تبادل (X-Chain) برای ایجاد و مبادله توکن های AVAX و سایر دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود. هزینه‌های تراکنش در AVAX پرداخت می‌شود و بلاک چین از پروتکل Avalanche Consensus استفاده می‌کند.
  2. زنجیره قرارداد (C-Chain) جایی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند قراردادهای هوشمند برای DApps ایجاد کنند. این زنجیره نمونه‌ای از ماشین مجازی اتریوم (EVM) را پیاده‌سازی می‌کند و DApp‌های سازگار با EVM را فعال می‌کند. در واقع این زنجیره قرارداد از نسخه اصلاح‌شده پروتکل اجماع Avalanche به نام Snowman استفاده می‌کند.
  3. زنجیره پلتفرم (P-Chain) اعتبارسنجی شبکه را هماهنگ می‌کند، زیر شبکه‌های فعال را ردیابی می‌کند و امکان ایجاد زیر شبکه‌های جدید را فراهم می‌کند. P-Chain نیز از Snowman استفاده می‌کند.

آوالانچ سرعت و مقیاس‌پذیری را در مقایسه با اجرای تمام فرآیندها بر روی یک زنجیره بهبود می‌بخشد. توسعه‌دهندگان Avalanche مکانیسم‌های اجماع را برای نیازهای هر بلاک چین تنظیم کرده‌اند. کاربران برای به اشتراک گذاشتن و پرداخت هزینه‌های شبکه به AVAX نیاز دارند که به اکوسیستم دارایی قابل‌استفاده مشترک می‌دهد

توکن AVAX

AVAX توکن بومی Avalanche با عرضه محدود 720 میلیون می‌باشد. تمام هزینه‌های پرداخت‌شده در شبکه به‌عنوان یک مکانیسم کاهش تورم سوزانده می‌شود و این به نفع جامعه گسترده آوالانچ است. AVAX دارای سه مورداستفاده اصلی است:

  • شما می‌توانید AVAX خود را برای تبدیل‌شدن به یک اعتبارسنج قرار دهید یا آن را به یک اعتبارسنجی واگذار کنید. اعتبارسنجی‌ها می‌توانند تا 10٪ بازدهی درصدی سالانه (APY) کسب کنند و درصد سفارشی پاداشی را که از نمایندگانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، تعیین کنند.
  • AVAX به‌عنوان واحد حساب مشترک برای همه زیر شبکه‌ها عمل می‌کند و قابلیت همکاری را بهبود می‌بخشد.
  • هزینه تراکنش‌ها و اشتراک‌های زیر شبکه در آواکس قابل پرداخت است.

چگونگی به اشتراک‌گذاری AVAX

دارندگان AVAX می‌توانند با انجام اعتبارسنجی یا با قرار دادن توکن ها با اعتبارسنجی، جوایزی را به دست آورند. تبدیل‌شدن به یک اعتبارسنج در این شبکه مستلزم پرداخت 2000 AVAX است.

الزامات سخت‌افزاری برای انجام اعتبارسنجی در آوالانچ نسبتا کم است که اکثر لپ‌تاپ‌ها یا دسکتاپ های استاندارد هم برای شروع اعتبارسنجی مناسب هستند. همچنین می‌توانید با اعتبارسنجی توکن‌ها را به اشتراک بگذارید و زمانی که اعتبارسنجی تراکنش‌ها را با موفقیت تأیید کرد، پاداش دریافت کنید.

بلاک چین های آوالانچی قابل تنظیم

Avalanche عملکردی مشابه اتریوم و سایر بلاک چین های لایه-یک ارائه می‌دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند توکن ها، NFT ها و DApps ایجاد کنند. کاربران می‌توانند توکن ها را به اشتراک بگذارند، تراکنش‌ها را تایید کنند و از بیش از 400 DApp استفاده کنند. مزایای Avalanche، به گفته طرفداران آن، از بهبود این قابلیت‌ها ناشی می‌شود. به‌عنوان یک ویژگی اضافی، Avalanche همچنین اجازه می‌دهد تا بلاک چین های قابل همکاری و سفارشی به نام Subnets را ایجاد کنید.

یک بلاک چین سفارشی با استفاده از یک زیر شبکه بسیار مقیاس‌پذیر برای نیازهای شرکت‌های بزرگ مناسب است و بسیاری از آن‌ها در حال ساخت زیر شبکه هستند. برای شرکت‌های بزرگ و اپراتورهای مستقل کوچک این بلاک چین های سفارشی راحت است که با دیگران در یک اکوسیستم غنی تعامل داشته باشند و از امنیت شبکه اولیه Avalanche استفاده کنند.

Avalanche ماشین مجازی آوالانچ (AVM) خود را دارد که با EVM سازگار است. توسعه‌دهندگانی که با زبان کد نویسی Solidity اتریوم آشنا هستند می‌توانند به‌راحتی از Avalanche روی پروژه‌های موجود استفاده کنند.

آوالانچ چه تفاوتی با سایر بلاک چین های مقیاس‌پذیر دارد؟

تفاوات آوالانچ با سایر بلاک چین های مقیاس پذیر

مشکلات و راه‌حل‌هایی که ما مطرح کرده‌ایم مختص آوالانچ نیست. Avalanche در حال رقابت با دیگر پلتفرم‌های مقیاس‌پذیر و بلاک چین‌های تعاملی مانند اتریوم، پولکادات ، پلیگون و سولانا است؛ بنابراین، چه چیزی است که آوالانچ را از گزینه‌های جایگزین متفاوت می‌کند؟

مکانیسم اجماع

مهم‌ترین تفاوت این فن‌آوری با سایر بلاکچین های دیگر احتمالاً اجماع آوالانچ است. بااین‌حال، Avalanche تنها بلاکچینی نیست که مکانیسم اجماع جدیدی دارد. سولانا دارای اثبات تاریخ است که گفته می‌شود می‌تواند تا 50000 TPS (تراکنش در ثانیه) را انجام دهد که از ادعاهای 6500 TPS آوالانچ بهتر است. بااین‌حال، TPS تنها یک معیار برای ارزیابی سرعت شبکه است.

سرعت تراکنش و نهایی شدن

یکی دیگر از تفاوت‌های قابل‌توجه زمان پایانی Avalanche کمتر از 1 ثانیه است. این دقیقاً به چه معنی است؟ TPS تنها یک متریک هنگام اندازه‌گیری سرعت است. نکته مهم دیگر این است که ما باید زمان لازم برای تضمین نهایی شدن تراکنش را در نظر بگیریم و قابل تغییر نباشد. شما می‌توانید 100000 تراکنش را در یک ثانیه پردازش کنید، اما اگر در نهایی شدن تأخیر وجود داشته باشد، شبکه همچنان کندتر خواهد بود. آوالانچ ادعا می‌کند که سریع‌ترین زمان تا پایان را در صنعت بلاکچین دارد.

عدم تمرکز

یکی از بزرگ‌ترین ادعاهای آوالانچ عدم تمرکز است. با توجه به‌اندازه و عمر آن، تعداد زیادی اعتبارسنجی دارد. البته با افزایش قیمت AVAX، اعتبارسنجی آن گران‌تر شده است.

بلاک چین های قابل تعامل

بلاک چین هایی که قابلیت همکاری با Avalanche را دارند به‌طور بالقوه نامحدود هستند. این پروژه در رقابت مستقیم با Polkadot است، پروژه دیگری که بلاک چین های سفارشی و قابل همکاری را ارائه می‌دهد. پولکادات فضای محدودی برای حراج در حراج‌های Parachain Slots دارد، درحالی‌که Avalanche با هزینه اشتراک ساده کار می‌کند.

سخن پایانی

با پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) که به دنبال جایگزین‌های اتریوم هستند، بلاک‌چین‌هایی مانند Avalanche به دلیل سازگاری با EVM و کارمزد پایین جذاب هستند.

محبوبیت Avalanche از زمان انتشار افزایش یافته است و در حال حاضر در کل تراکنش‌های روزانه از اتریوم پیشی گرفته است، اما اینکه آیا می‌تواند با بلاک چین های دیگر مانند Solana یا Polygon رقابت کند، هنوز مشخص نیست و نیاز به زمان، ثبات و پذیرش توسط جامعه دارد.

سوالات متداول

پلتفرم آوالانچ چیست و چگونه کار می کند؟

آوالانچ پلتفرمی است که تلاش می‌کند تا مقیاس‌پذیری را بدون به خطر انداختن سرعت یا عدم تمرکز بهبود بخشد.

تفاوت آوالانچ با سایر بلاک چین های مقیاس پذیر چیست؟

مکانیسم اجماع و سرعت تراکنش و نهایی شدن از جمله تفاوت های این پلتفرم است.

روزانه

هفتگی

ماهانه

جزئیات Avalanche

قیمت Avalanche

$12

حجم کل بازار

3,674,997,135

حجم معاملات روزانه

$-443,966,904.84

پایین ترین/بالاترین قیمت ۲۴ ساعت اخیر

$13

$12

رتبه در بازار

#20

اوج قیمت دلاری

$145

تغییرات از اوج تاکنون

-92 %

به تومان

9,629,983 تومان

نرخ دلار

66,432 تومان

تاریخ اوج قیمت

2021-11-21 1400-08-30 2 سال پیش

تغییرات 24 ساعته

-11.0 %

تغییرات 7 روزه

-12.4491 %

تغییرات 14 روزه

-13.39928 %

تغییرات 30 روزه

-9.93432 %

تغییرات 60 روزه

-27.21482 %

تغییرات شش ماهه

-57.30201 %

تغییرات یک ساله

-88.03666 %

تاریخ پیدایش

2022-12-17

الگوریتم هش

زمان ساخت بلاک

0min

ارز در دسترس/کل

311074309.86998 / 416480291.65542