آلت کوین چیست؟ بهترین آلت کوین برای خرید و فروش

آلت کوین به ارزهای دیجیتالی به غیر از بیت کوین، اطلاق می‌شود. این ارزهای دیجیتال با نام آلترناتیو به عنوان جایگزین برای بیت کوین و پول فیات سنتی می‌باشند. علت به وجود آمدن آنها، بهبود برخی از جنبه های بیت کوین است. طبق بررسی‌های انجام شده، 34 درصد از کل بازار رمز ارزها، توسط آلت کوین‌ها تسخیر شده‌است.

آلت کوین را می‌توان برای ایجاد پروژه و بهبود کسب و کار در نظر گرفت؛ زیرا قوانین بیت کوین، در توکن جدید قابل تغییر است. همین موضوع باعث عملکرد خاص و کاربردی آن می‌شود.

مفهوم عمیق آلت کوین

اولین ارز دیجیتال در جهان که راه را برای سایر رمز ارزها بازکرد؛ بیت کوین بود. آلت کوین (Altcoian) از ترکیبی دو کلمه Alt و Coin تشکیل شده‌است که کلمه اول به معنای جایگزین و کلمه دوم به معنی سکه است. همان طور که از اسم آن مشخص است، این ارزها برای جایگزین شدن به جای بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایجاد آلت کوین، بر اساس چارچوب رقابتی با بیت کوین است. هر چند که بسیاری از آلت کوین‌های تولید شده، بر اساس ویژگی‌های بیت کوین پا به عرصه نهادند اما با وجود شباهت‌های بسیار در برخی موارد، تفاوت‌های چشمگیر با یکدیگر دارند. در حالت کلی هدف همه آنها ارائه روش‌های ارزان و کارآمد برای انجام معامله است.

مفهوم آلت کوین

انواع آلت کوین

آلت کوین بر اساس ویژگی‌ آن می‌تواند، انواع مختلفی داشته باشد. برخی از آنها با توجه به سازوکارهای اجماع، ممکن است در بیش از یک دسته قرار بگیرند. در ادامه به انواع آن می‌پردازیم.

بر اساس استخراج

در این آلت کوین‌ها از روش اثبات سهام استفاده می‌شود تا استخراج و ماینینگ آن ادامه بیابد. در این روش با حل مسائل دشوار، کوین جدید خلق می‌کنند.  چند نمونه از آلت کوین‌های بر پایه استخراج، شامل زی کش، لایت کوین و مونرو است. کوین‌های از قبل استخراج شده، جایگزین مناسب برای آلت کوین‌های بر پایه استخراج می‌باشند. این کوین‌ها توسط الگوریتم‌های پیچیده، تولید نمی‌شوند، زیرا قبل از فهرست شدن، در بازار ارزهای دیجیتال توزریع می‌شوند. یک نمونه از آن، ارز ریپل است.

امنیتی

آلت کوین‌ها امنیتی مثل اوراق معامله شده در بازارهای سهام بورس هستند. بیشتر این توکن‌ها با هدف پرداخت سود یا مالکیت بین دارندگان آن معامله می‌شود.

آلت کوین باثبات

استیبل کوین‌ها، نوسانات بازار ارز دیجیتال را کنترل می‌کنند. کوین‌های با ثبات با ایجاد ارزش مانند فلزات گرانبها، ارزهای فیات و سایر رمز ارزها، به کاهش این نوسانات کمک می‌کنند. از جمله استیبل کوین‌ها می‌توان به ارز تتر اشاره کرد که نوسانات را کنترل می‌کند. تتر از دلار پشتیبانی می‌کند و در تمام صرافی‌های معتبر معامله می‌شود.

آلت کوین با ثبات

 مبتنی بر استیکینگ (Staking)

در این نوع از آلت کوین‌ها، برای تایید تراکنش از فرایند استیکینگ استفاده می‌شود. هولدرها می‌توانند به استیک کردن توکن‌های خود بپردازند و برای پردازش تراکنش، آن را گرو بگذارند.  مشارکت کنندگان در این پروسه توسط پروتکل بلاک چینی به صورت تصادفی برای اعتبار سنجی انتخاب می‌شوند. از جمله آلت کوین‌های مبتنی بر استسکینگ، شامل الگورند، پیرکوین، کازموس و اتریوم 2 هستند.

آلت کوین گاورننس (حاکمیتی)

در این نوع از توکن‌ها، حق رای دهی برای شکل گیری یک پروژه، به هولدرهای آن توکن سپرده می‌شود. این کار باعث تمرکز زدایی می‌شود؛ زیرا تمام هولدرها امکان نظردهی دارند و یک نهاد مرکزی در تصمیم گیری، دخالت نمی‌کند. توکن‌های حاکمیتی شامل آوی، انکر، میکرو و کرو است.

سرمایه گذاری در آلت کوین

سرمایه گذاری در آلت کوین

اگر به حوزه کریپتو علاقه مند باشید و خواهان کسب سود در این بازار باشید، آلت کوین انتخاب مناسبی است. شما باید قبل از وارد کردن سرمایه‌های خود به این حوزه، به اندازه کافی در این زمینه تحقیق کرده باشید. پروژه‌هایی که در این حوزه وجود دارد، نسبت به بیت کوین، جاه‌طلبانه تر است و می‌توان در آنها سرمایه گذاری کرد و سودهای کلانی کسب کرد. برخی از آلت کوین‌های لیست شده در بازار رمز ارزها، به دلیل ناشناختگی، فرصت رشد بیش‌تری دارند.

برای خرید این آلت کوین‌ها روش‌های مختلفی مثل صرافی‌های بین المللی همچون بایننس، کوین بیس، کوکوین و بسیاری دیگر وجود دارد. اما کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. پیشنهاد ما استفاده از صرافی معتبر ارزکت است. شما با احراز هویت در این وبسایت، قادر به خرید و فروش طیف وسیعی از رمز ارزها خواهید بود.

مزایا و معایب آلت کوین ها

مزایا و معایب آلت کوین

آلت کوین‌ها با هدف بهبود نسبت به بیت کوین، پا به عرصه نهادند. در ادامه مزایا و معایب آن را شرح می‌دهیم.

از جمله مزایای آن شامل:

  • ایجاد فضای رقابتی: شرکت‌های سازنده آلت کوین با توجه به قوانینی که بیت کوین به آن پایبند است، برای رقابت با بیت کوین فضای رقابتی ایجاد کردند.
  • رفع نقص بیت کوین: آلت کوین در چارچوب مشخص برای بهبود نقص‌های بیت کوین طراحی و ساخته شدند؛ این نقص‌ها می‌تواند هزینه یا استخراج باشد.
  • کارمزد پایین: آلت کوین‌ها با توجه به فناوری بلاک چین که فضای امن برای پرداخت‌های اینترنتی را فراهم می‌کند، کارمزد پایین را هم اعمال کرده‌است.

از جمله معایب آن شامل:

  • تغییر ارزش: آلت کوین برای سرمایه گذاری انتخابی سخت است؛ بنابراین ارزش ناپایدار در بازار سرمایه دارد.
  • کلاهبرداری: در altcoin نیز مثل بیت کوین در برخی موارد ممکن است، کلاهبرداری و جعل دیده شود. زیرا در برخی از آنها امکان شناسایی فرستنده و گیرنده و بازگشت سرمایه وجود ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله از ارزکت تلاش کردیم تا با جنبه‌های مختلف آلت کوین شما را آشنا کنیم. این توکن‌ها برای افرادی که به دنبال گسترش سرمایه گذاری خود هستند، گزینه مناسبی است. اما با توجه به طیف گسترده‌ی آنها، بهتر است تا تحقیقات کامل را انجام دهید. از افراد خبره در این زمینه مشورت بگیرید تا با شکست در پروژهای ناشناخته مواجه نشوید.

امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.