ربات ارز دیجیتال یا ربات معامله گر چیست؟

امروزه ربات ارز دیجیتال یا ربات معامله گر برای ارزهای رمز پایه به‌طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند اگر می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، باید یک ربات معاملاتی ارز دیجیتال قابل اعتماد پیدا کنید.

معاملات ارزهای دیجیتال 24 ساعت شبانه‌روز و 365 روز در سال انجام می‌شود. بنابراین، برای یک معامله گر سخت است که از هر فرصتی که در بازار ایجاد می‌شود استفاده کند. در واقعیت، تجارت الگوریتمی یا تجارت رباتی نقش مهمی در بازارهای مالی جهانی، از جمله بازارهای رمزنگاری دارد.

ربات تریدر کریپتو به شما کمک می‌کنند تا با خودکار کردن تراکنش‌های خود و حذف بسیاری از امور دستی، بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری خود ببرید. در این راهنما اطلاعات کاملی در مورد ربات‌های ارز دیجیتال و انواع آن‌ها آورد‌ه شده است.

ربات ارز دیجیتال چیست؟

ربات ارز دیجیتال یا ربات معامله گر برنامه‌های کامپیوتری هستند که از طرف شما معامله می‌کنند. برجسته‌ترین سرویس‌های ربات ارزهای دیجیتال الگوریتم‌های منحصربه‌فرد خود را دارند که ممکن است برای برآورده کردن خواسته‌ها یا سلیقه‌های خاص یک کاربر یا دسته‌ای از کاربران طراحی شوند.

اکثر خدمات ربات‌های رمزنگاری برای هر تراکنش کارمزد دریافت می‌کنند. بااین‌حال، ممکن است برخی بسته به ترجیحات و خواسته‌های مشتری به عضویت ماهانه نیاز داشته باشند. برخی از شرکت‌های ربات‌های رمزنگاری به کاربران اجازه می‌دهند بدون دانش کد نویسی خاصی اکانت کاربری بسازند و از آن استفاده کنند.

انواع ربات‌های معامله گر ارز دیجیتال

معامله‌گران موفق تاکتیک‌های آزمایش‌شده‌ای را ایجاد کرده‌اند که توسط ربات‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. ربات‌ها ممکن است در انواع استراتژی‌های معاملاتی، از آربیتراژ تا تحلیل تکنیکال، تخصص داشته باشند. در اینجا خلاصه‌ای از محبوب‌ترین انواع ربات ارز دیجیتال آورده شده است.

  • ربات ارز دیجیتال بازار ساز

هدف اصلی ربات‌ ارز دیجیتال بازار ساز ارائه دفترچه‌های سفارش با تاریخچه معاملات است تا سایر فعالان بازار بتوانند سفارشات خود را به‌درستی اجرا کنند. در بازار، یک ربات رمزنگاری بازار ساز، یک اسپرد پیشنهادی ایجاد می‌کند که تفاوت قابل مشاهده بین قیمت پیشنهادی و خرید است.

بازار سازان باید برای ایجاد سفارشات خرید و فروش به‌طور مداوم سود ببرند. برای ایجاد این حاشیه، ربات‌های معاملاتی خودکار به ارسال هم‌زمان چندین سفارش خریدوفروش کمک می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ربات یک سفارش خرید به قیمت 1.00 دلار و یک سفارش فروش به قیمت 1.02 دلار برای همان توکن انجام می‌دهد. در نتیجه، پس از تکمیل هر دو سفارش، 0.02 دلار سود دریافت می‌کنید.

انواع ربات ارز دیجیتال

  • ربات‌های آربیتراژ ارز دیجیتال

آربیتراژ یک تکنیک معاملاتی است که از ناکارآمدی بازار با اعمال اهرم اختلاف قیمت بین مبادلات سود می‌برد. به‌عنوان‌مثال، ربات‌های آربیتراژ کریپتو، سکه‌های ارز دیجیتال و قیمت توکن‌ها را در چندین صرافی مقایسه می‌کنند.

هر صرافی ارز دیجیتال تفاوت قیمت کمی بین سکه‌ها خواهد داشت که کاربران صرافی ایجاد می‌کنند. استفاده از ربات آربیتراژ تنها روشی است که نوسانات را با سرعت کافی جمع‌آوری می‌کند تا از آن بهره‌مند شود.

  • ربات‌های معاملاتی ارز دیجیتال برای اتوماسیون پورتفولیو

ربات‌های معاملاتی کریپتو اتوماسیون پورتفولیو تراکنش‌هایی را انجام می‌دهند تا مجموعه سهام ارز دیجیتال خریده شده شما را در یک جدول زمانی مشخص متعادل کنند.

تعادل مجدد ممکن است به‌گونه‌ای پیکربندی شود که در هر زمان، هر 30 دقیقه، هر ساعت یا هر روز انجام شود. ربات ارز دیجیتال پورتفولیو در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و به شما در حفظ یک سبد کنترل‌شده کمک می‌کند.

  • ربات‌های معاملاتی رمزنگاری فنی

ربات‌ معامله گر کریپتو فنی با استفاده از شاخص‌های فنی از پیش تعریف‌شده معامله می‌کنند تا از شانس‌ها استفاده کنند. درعین‌حال، تجزیه‌وتحلیل فنی بازارهای فعلی می‌تواند در طول روز یا در بازه‌های زمانی طولانی انجام شود.

بیشتر ربات‌های معاملاتی فنی شامل تجارت سیگنال قابل تنظیم و تجارت اجتماعی می‌شوند که به شما امکان می‌دهد نشانه‌های معامله‌گران موفق دیگر را دنبال کرده و تقلید کنید.

  • ربات‌های وام‌دهنده

ربات‌های وام‌دهنده سکه فرآیند وام دادن به ارزهای رمزنگاری‌شده را با نرخ بهره سودآور با ریسک پایین خودکار می‌کنند. ربات‌های وام‌دهنده از الگوریتم‌های پیشرفته برای نظارت مستمر بر بازار دارایی های دیجیتال و مدیریت و تمدید وام‌ها استفاده می‌کنند.

این نوع ربات‌های ارز دیجیتال عرضه و تقاضای وام را متعادل می‌کنند و در نتیجه نرخ‌های بهره بهینه را برای همه ارزهای پشتیبانی می‌کنند.

نحوه کار ربات ارز دیجیتال

ربات ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

ربات‌های کریپتو با اتصال به حساب صرافی شما و ردیابی قیمت ارزهای دیجیتال کار می‌کنند. زمانی که یک ارز دیجیتال به قیمتی که شما انتخاب می‌کنید رسید، ربات آن را از طرف شما خریداری یا می‌فروشد. هنگامی که قیمت ارز دیجیتال در سطح مشخص شده شما افزایش می‌یابد، ربات آن را می‌فروشد و برای شما سود خواهد داشت. ربات ارز دیجیتال روندهای بازار را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و معاملات را بر اساس این الگوها انجام می‌دهند.

از ربات‌های معاملاتی کریپتو نیز می‌توان برای بهره‌گیری از امکانات آربیتراژ یا به‌عنوان یک جزء در سیستم‌های معاملاتی خودکار پیچیده‌تر با ورودی‌های مختلف استفاده کرد.

مشخصه یک ربات ارز دیجیتال استاندارد چیست؟

بهترین ربات‌های ارز دیجیتال سه مشخصه زیر را دارند:

  • مرحله‌ای در فرآیند تولید اعلان که مبادلات آینده‌نگر را بسته به حرکات بازار و در بسیاری موارد، شاخص‌های فنی پیش‌بینی و شناسایی می‌کند.
  • مرحله تخصیص ریسک جایی است که ربات معاملات ارز دیجیتال ریسک را بسته به پارامترهای کاربر تعیین می‌کند. این پارامترهای شناسایی شده اغلب میزان سرمایه‌ای را در یک معامله تخصیص داده می‌شود را مشخص می‌کند.
  • مرحله اجرا جایی است که ارزها در واقع خرید و فروش می‌شوند.

یک ربات ارز دیجیتال استاندارد این سه ویژگی و مشخصه را باید طی کند تا یک ربات ایده آل باشد.

بهترین ربات معامله گر بازار ارز دیجیتال

موارد زیر جنبه‌های ضروری هر ربات معاملاتی کریپتو هستند و در واقع این جنبه‌ها مشخص می‌کنند که یک ربات چقدر مفید است.

  • نظارت بر بازار و ثبت سوابق

این دو ویژگی برای جمع‌آوری داده‌های بازار و ذخیره آن‌ها برای بازیابی، مرجع و تجزیه‌وتحلیل بعدی با یکدیگر همکاری می‌کنند. این داده‌ها برای ساخت الگوریتم‌های جدید و اصلاح الگوریتم‌های موجود حیاتی است. این قابلیت همچنین به شما اجازه می‌دهد تا داده‌ها را در قالب نمودار در گزارش‌ها نمایش دهید.

معرفی ربات ارز دیجیتال

  • پیام‌ها و هشدارها

یک ربات ارز دیجیتال مناسب باید قابلیت ارسال اعلان را داشته باشد. اعلان‌ها را می‌توان به آدرس‌های ایمیل معامله‌گران، برنامه‌های پیام‌رسان محبوب یا پیامک ارسال کرد. در نتیجه، زمانی که ربات تراکنش موفقیت‌آمیزی را انجام می‌دهد یا زمانی که ارزش ارز نظارت شده به زیر یک آستانه تعیین شده توسط کاربر می‌رسد، ممکن است به آن‌ها هشدار داده شود.

  • اجرای استراتژی و تغییر پویا

ظرفیت اجرای یک استراتژی خاص که باید انعطاف‌پذیر باشد و بر اساس کفایت الگوریتم تغییر کند، در قلب یک ربات معامله گر قرار دارد.

  • ربات ارز دیجیتال

این ویژگی اساسی ربات را قادر می‌سازد تا به‌طور مستقل و انحصاری برای مدت‌زمان‌های از پیش تعریف‌شده تعیین شده توسط کاربر کار کند. در صورت نیاز، ربات می‌تواند گجت را بیدار کند، بخواباند یا بعد از مدت‌زمان معینی دستگاه را خاموش کند.

معایب ربات‌های ارز دیجیتال

هر ربات معاملاتی ارز دیجیتال، مهم نیست که چقدر قدرتمند است و محدودیت‌های ذاتی خود را خواهد داشت. به یاد داشته باشید که همه ربات‌ها مانند هم نیستند. ربات‌ها ممکن است منحنی یادگیری بالایی داشته باشند.

ممکن است پیکربندی شما، با استفاده از گزینه‌های ارائه شده توسط ربات، برای شما درآمدی نداشته باشد. علاوه بر این، برای موفقیت‌آمیز بودن نیاز به آزمایش‌های مکرر دارد.

اگر الگوریتم‌ها، روش‌ها و سیگنال‌های معاملاتی که استفاده می‌کنید عموماً در دسترس باشند، ظرفیت آن‌ها برای ایجاد سود به‌سرعت کاهش می‌یابد، زیرا افراد بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند. هر ربات ارز دیجیتال باید از الگوریتم‌های جدید، روش‌های تخصصی و تنظیمات مختلف معاملاتی استفاده کند تا بتواند عملکرد بهتری از بازار داشته باشد.

یک ربات معاملاتی نادقیق می‌تواند ضررهای قابل‌توجهی ایجاد کند، به‌خصوص اگر بتواند تعداد زیادی معامله را سریع انجام دهد. همچنین یک نقص واحد در کد منبع ارز دیجیتال ممکن است ضررهای جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

مزایا و معایب ربات ارز دیجیتال

مزایای استفاده از ربات معاملاتی ارزهای دیجیتال

از آنجایی که به کار کمتری از طرف معامله گر نیاز دارد، تجارت رمزنگاری خودکار ساده‌تر از تجارت دستی رمزنگاری است. همچنین معامله گران را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های خود را به‌طور خودکار انجام دهند تا مجبور نباشند به‌طور مداوم آن‌ها را در هنگام کار، استراحت یا فعالیت‌هایی که در غیر این صورت به سرمایه‌گذاری زمان زیادی از طرف معامله گر نیاز دارند، تماشا کنند. ربات‌های معاملاتی رمز ارز مزایای مختلفی را ارائه می‌کنند که می‌تواند تجارت ارز دیجیتال را آسان‌تر و سودآورتر کند. از جمله از مهم‌ترین مزایای ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ربات‌های معاملاتی شبانه‌روزی کار می‌کنند؟

ربات‌های معاملاتی ارز دیجیتال ممکن است به‌صورت شبانه‌روزی، هفت روز در هفته کار کنند. این به معامله‌گران امکان دسترسی شبانه‌روزی به بازارها را می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از فرصت‌ها در زمان ظهور، سرمایه‌گذاری کنند.

  • افزایش بهره‌وری معاملاتی با ربات ارز دیجیتال

ربات ارز دیجیتال می‌توانند به معامله گران کمک کنند تا کارایی و سودآوری را با خودکار سازی اجرای تراکنش افزایش دهند.

  • تجارت رباتیک

یک ربات معاملاتی ارز دیجیتال ممکن است معاملات را بر اساس قوانین مشخص انجام دهد. این می‌تواند به ساده‌سازی فرآیند تجارت و افزایش سودآوری کمک کند.

  • تجارت سفارشی

ربات ارز دیجیتال ممکن است برای مطابقت با نیازهای خاص معامله گران طراحی شود. این به معامله گران امکان می‌دهد تاکتیک‌های معاملاتی خود را به‌منظور به حداکثر رساندن درآمد بهینه کنند.

  • اثربخشی ربات‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال

معاملات الگوریتمی پتانسیل موفقیت‌آمیز بودن را دارد. این تنها در صورتی مؤثر است که بدانید چه‌کاری انجام می‌دهید. متاسفانه، تجارت در ارز دیجیتال با ربات‌ها، مانند هر رویکرد تجاری دیگری، ممکن است خطر آفرین باشد.

از سوی دیگر، ربات‌های معاملاتی کریپتو کار بسیار خوبی در حذف احساسات و افزایش دقت تجارت انجام می‌دهند. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که هر ربات تجاری مؤثر یا صددرصد مفید است.

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله از ارزکت ، اکنون می‌دانید که ربات ارز دیجیتال چیست و هنگام انتخاب یک ربات باید به دنبال چه چیزی باشید. باید به این نکته توجه کنید که انجام تحقیقات قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرویس ربات رمزنگاری بسیار مهم است، زیرا همه یکسان نیستند.

3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.